minridblogg

Alla inlägg under september 2010

Av julia - 30 september 2010 16:34

jobbade i stallet idag :) började me de vanliga fixa mat ut me hästarna o massa mer :) sen skulle rebecca harva utebanan o ridhuset så jag gick o skulle sätta på traktorn men de gick inte o.O så prövade rebecca men den ville itne då heller -.- så rebecca skulle ta kablar o koppla ihop hennes bil o traktorn så den skulle få ström xD hhaha sen när hon hade fixat kablarna råkade hon komma åt nån järnsak så de började explodera xD hahaha jag kastade mig åt ena hållet o rebecca åt andra ! haha shit de va as läskigt :O men traktorn ville inte starta endå x( så vi mockade ridhuset o paddocken sen vattnade dom. men nu e ifa dagen slut och mamma fyller år så ska fick med tårta snart!

Av julia - 29 september 2010 19:46

trök dag ida rå :/ åkte till skolan 12 och sen skulle vi fixa klart brevet till nordkorea men jag va redan klar så jag fick sitta o läsa i 3 timmar o.O höhö boken blev ifa utläst (A) sen åkte jag till stallet o tog hand om snodde :) han fick vila idag.. sen fick nelis gå o hälsa på hästarna :D på hemvägen satt hon o sa hejdå lillhest ^^) as söt!   



Av julia - 28 september 2010 20:18

äntligen hemma :) idga kom något sak till skolan o berättade massa men jag orkade inte lyssna så kmr inte  ens ihåg va de va för nåra ^^) men ifa.. sen när jag skulle åka hem kom det en ambulans i full fart, en polis bil och en förstahjälpen bil.. vi åkte fram med bussen och då såg vi en man som låg påkörd på marken o.O as läskigt...

när jag kom hem åkte jag direkt till stallet o tog in ridskole hästarn sen kom becci o vi tog in privata :) sen fixade jag ridskolehästarna medan becci red snodde, mockade borstade och sopade åt dom :) så nu e dom fina o glada :D:

sen hade vi GRUSK möte, satt mest o lyssnade ^^) de va en ful fluga som hade satt sig i mitt glas och ville inte flyga bort därifrån o.O urch!

Av julia - 27 september 2010 19:47

kom nyss hem från stallet :) åkte dit typ halv5 sen stod jag o borstade i typ 1h, de gillade snodde värkligen!^^) sen red jag ca 40min i paddocken :) synd bara att den är ganska hård :/ men ifa va snodde jätte snäll! framåt o glad som en ponni ska vara:) tränade på lite framdels+bakdelsvändningar och lite skänkelvikning :D sen galoppade vi, han klarade 1 helt varv+ en volt utan avbrott ;D tjhu<3 när jag ridit klar stretchade jag o masserade sen tränade jag lite buga och vacker hov :) han fick också gå lös o följa efter där jag gick :P sen ville han gå lös till stallet me så de fick han ^^) sööt ponni!

Av julia - 26 september 2010 17:18

igår sov jag ju hos becci :) först åkte vi till stallet o jag red snodde ca 1h. skulle träna öppna o slutna men efter två långsidor va snodde trött -.-   övade lite på galoppfattningar ist, men han va väldigt seg.. i slutet gick han riktigt fint och då gjorde jag öppna o slutna, la även till lite skänkelvikning ;D pussponni<3


idag  vaknade jag o becci kl halv 8. sen cyklade jag becci o hennes mamma till stallet o jobbade -.- jobbigt! men hästarna va snälla o mockningen gick fort. sen rakade jag snodde! tjuhu<3   han har ju inte blivit rakad på 3 år så han va rädd för ljudet som maskinen gav av sig, men han fick stå med bommull i öronen ;) han tyckte nog de va jätte skönt för han stod helt stilla o njöt :D sen skulle jag raka nära huvudet och då såg jag att han hade tappat bomullen x) haha men han stod endå jätte fint x) sen när becci släppte ut honom va han jätte glad o sprallig :D skönt o bli av med all päls ;D! sen satt vi typ i cafeterian o åt o kollade i tidningar som man redan läst massa gånger ;) sen smörjade vi nästan alla ridskolans träns ( de behövdes )! o några sadlar ( dom med mest möggel )! sen v abecci snäll o gav sessan hennes schbrak så nu e hon fin <3.   sen skulle vi gå o hämta in hästarna. vi tog snodde rulle o jojo först och dom va jätte snälla :) sen skulle vi ta amanda o speedy och såg att rasmus hade rymt in i deras hage -.- så lena skulle hålla i rasmus så tog vi ut amanda o speedy, men när dom va ute hörde vi lena skrika nej rasmus.. å såg rasmus komma ut ur hagen  full galopp -.- ( han kryper ut ur hagen ). speedy och amanda vart tokiga :S speedy började nästan stegra sig och sparkade med frambenen x) så jag skrek till becci att ställa in amanda igen så att inte pascal skulle bli ensam, sen började jag gå med rasmus travande bakom.. speedy hatade nog rasmus för om rasse kom för nära började han sparka o.O hihi sen efter kurvan små sprang becci bakom o speedy blev livrädd o hoppade på mig så jag flög x( haha as läskigt! men rasmus ville inte bli fångad så han fick gå in ist -.- sen skulle vi hämta amanda o pascal, dom va snälla som tur va men amanda va lite hetsig.. men vi överlevde ifa :D!

Av julia - 25 september 2010 12:35

råkade ring o väcka becci (A) men jag ska ifa åka till henne vid halv 3 sen drar vi vidare till stallet :) får se vad jag övar me snodde idag :P sen ska jag sova hos beci för imorrn blire upp tidigt o jobba i stallet :( jobbigt! ska även försöka raka snodde :)



Av julia - 24 september 2010 19:17

kolla manen! shit o.O

Av julia - 24 september 2010 19:09

becci du hänger väll me ;D ?

Presentation

Tjo!
Jag är en tjej på 16 sommrar som heter Julia. Jag har svart hår och bruna ögon. Jag har en egen häst som heter Snodde Sass, som min kompis Rebecca är delfoder på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards